Kirjoittaja Aihe: Dyna VS. Softail  (Luettu 3684 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kari

• FLHTCU Custom - EVO rules!
  • Founding Member
  • Hero Member
  • Life is a Road Trip - where are you riding it?
    • VIP
Dyna VS. Softail
« : Joulukuu 10, 2007, 20:25:08 »
Mielipiteitä kehiin, Dyna vastaan Softail?

Itselläni ei ole kokemusta muuta kuin Softarista, eli mitä olen Fätärilläni päästänyt about 140.000 kilsaa ja aivan tyytyväinen olen ollut... mitään Dyna -mallia sensijaan en ole edes kunnolla testaillut, paitsi SaunaKarin Wide Glidea ja uutta FatBobbia Marbellassa.

Olen antanut itselleni ymmärtää, että Softarit on jota kuinkin kaikissa suhteissa suosituimpia malleja... mutta sen jälkeen kun kävin tyypittämässä FatBobin, niin rupesi hieman kutisemaan!

Ajettavuus on tietysti yksi näkövinkkeli, hinta ja arvon säilyminen yksi jne... heittäkäähän kommentteja ja kokemuksia kehiin!
"Never argue with an idiot, onlookers may not be able to tell the difference"
-- Mark Twain

Poissa JarmoS

• Costarider
  • Jr. Member
  • Kun ajatus lentää saa sielukin siivet
Re: Dyna VS. Softail
« Vastaus #1 : Joulukuu 10, 2007, 22:24:49 »
 ??? ??? ??? Siinäpä vasta pulma. Kun itse pähkäilin vielä keväällä valintatilanteessa, kysyin myös kamuilta apuja ja sain. Kiitos siitä vielä näin jälkikäteen.

Kari, mieti miltä saattaa tuntua, kun ei ole enää ihania astinlautoja jalkojen lepuutukseen. 52 cal. reijitykset vanteissa on ihan makeet. Stongan saa aina vaihdettua mieleisekseen, kuten olet tehnyt nykyisessäkin.  ::) ::) ::)

!!! VAIKEETA SE ON !!!

:D :D :D Valkkaat sen mikä antaa parhaat hymyt!!!  :D :D :D

Poissa Kari

• Founding Member
  • Hero Member
    • VIP
« Vastaus #2 : Joulukuu 10, 2007, 23:00:26 »
Mielenkiintoinen kommentti JarmoS tuo "astinlautajuttu" ...nimittäin joskus milleniumin aikaan kun ostin nykyisen Fätärini, niin juuri astinlaudet olivat se, mikä entistä monttupyöräharrastajaa vierastutti eniten... mutta toisaalta, niin lankkuhuin on kyllä hyvin tottunut ;)
-- Mark Twain

Poissa Ivanka

• Costarider
  • Hero Member
  • ★★★★★★★★
    • Tšupukka
« Vastaus #3 : Joulukuu 10, 2007, 23:33:41 »
Grrrrrrrrrrrrrrrrr...
återvinn Ivanka, spara naturen

Poissa jukka67

• Costarider
  • Jr. Member
« Vastaus #4 : Joulukuu 11, 2007, 00:57:59 »
kuumetta pukkaa näköjään karillakin,eikun burana huuleen ja odottelet tovin niin helpottaa kummasti ;D

sitten soitat sotolle joko se on sun vehkees laittanut uuteen uskoon ja päästät toiset 140tonnia..ei paina arvonalennukset mieltä ja aina ku paat tulille ja päästät menemään laulat vaa itekses EVO fore...

ps..niinkun tossa päivänä eräänä yksi pitkänlinjan hd/sikaveljemme tokas ..hd valmistus lopetettiin vuonna 99,itse olen samaa mieltä..mut se on vaan mun mielipide ;)

Poissa HOT

• Administrator
  • Hero Member
  • Grrrhhhh
« Vastaus #5 : Joulukuu 11, 2007, 01:24:06 »
Kokemuksen syvällä rintaäänellä - heh heh.

Mun eka HD on Dyna Low Rider ja toka on tuo hieman räätälöity Fätäri:
  • Dyna on hinta/laatusuhteeltaan edullisempi
  • Dynan runko oli pari vuotta sitten vielä turhan veltto, mutta uuden rungon myötä se lienee yhtä jämäkkä kuin Softail
  • Softailiin saa paljon enemmän valmista lisäkilkettä eli se on rakentelijoiden pyörä
  • Jos ne astinlaudat on tärkeät, ne saa Dynaankin
  • Softail on arvostetumpi eli helpompi myydä - tosin uudet Dynat saattavat muuttaa asetelmaa
  • Dynassa on edelleen täristävämpi moottori eli Softailin moottorissa on "balanced" eli vastapainot
  • EI HD yleensä vaihtamalla parane, mutta vaihtaahan se mustalainenkin hevosta, jotta arvostus mannepiirissä säilyy - Kari on tumma, mutta mustalainen?

Poissa blues

• alumiiniputken kuljettaja
  • Costarider
  • Hero Member
« Vastaus #6 : Joulukuu 11, 2007, 11:51:16 »
Kavin tanaan paikallisella HD dealerilla tarkoituksella ainakin koeistua tama FatBob. Ei onnistunut , ei ollut ensimmaistakaan showroomissa. Eika ole saatavissakaan ihan heti. Kaikki pyorat on myyty ja lahin mahdollinen slot olisi noin vuoden paasta!

Eipa silti, sama patee FatBoy'in...kaikki myyty vaikka muutama silti showroomissa. Ei hyvalta naita ausseille. Kaik mennyt eika piisannutkaan.

Eli jos jossain naette myytavan Harleyn ostakaa heti!
"Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming loudly----WOW----What a ride!"

Poissa Kari

• Founding Member
  • Hero Member
    • VIP
« Vastaus #7 : Joulukuu 11, 2007, 13:27:07 »
Hyviä pointteja kaikilta!  ;D ...en tiedä mikä ihmeen vimma se joskus tulee vaihtaa, vaikkei olis mitään tarvistakaan... sama vimma taitaa välillä iskeä muihinkin asioihin kuin mopoihin  :P ...jotenkin vaan se Fat Bob "tuntui hyvältä" ;)

Kieltämättä tuo mun vanha Fätäri Evoineen, kaasareineen ja lankkuineen vois kuitenkin olla se paras ratkaisu, sillä kun päästäis vielä kymmenen vuotta ja pari sataa tonnia, niin sittenhän siitä tulis pikkuvaivalla loistava rat.

Fillari on ollut minulla jo reilut 7 vuotta, eikä sen hinta sillä ei ole laskenut yhtään mihinkään - eikä laske edelleenkään. Myös se tässä HD-kalustossa on vallan mainio asia, toisin kuin wokkipannuissa ja muissa pölyimurin tyylisissä mopoissa.

Jos päädyn pitämään vanhan kunnon Fätärini, niin nyt kun siihen on viritetty yläkerta kuntoon, niin jossain vaiheessa pitää tietysti uusia vetohihna... mutta se on sitten sen ajan murhe, pikkujuttu kuitenkin kokonaisuuteen katsoen.

No, jahkailen vielä hetken... heittäkäähän lisää ajatuksia - puolesta ja vastaan... vai musta hevonen?  ;D
-- Mark Twain

Poissa JarmoS

• Costarider
  • Jr. Member
  • Kun ajatus lentää saa sielukin siivet
« Vastaus #8 : Joulukuu 11, 2007, 15:06:56 »
 ;) ;) ;) HUH, HUH!!!  Voin tunnustaa, että kun vaihtokiima iskee, niin raaputus ei sitten auta. Kylmä uima-allas saattaa hetkeksi jäähdyttää, mutta silti...

Mielenmalttia ja Hymyä huuleen!!!  ;) ;) ;)

Poissa Ivanka

• Costarider
  • Hero Member
  • ★★★★★★★★
    • Tšupukka
« Vastaus #9 : Joulukuu 11, 2007, 17:29:05 »
Kari on aika pitkä heppu joten tulee väistämättä mieleen ajoasento. Karin omassa pyörässä ajoasento on leppoisa. Bobissahan näkyy olevan stonga juuri tuota puoli-apina tyyliä.

Bobissa mietityttää myös nuo jalkatapit, että onko ne sunnuntai ajeluilla ihan sopivassa kulmassa. Kun ajaa pitkiä matkoja eikä ajo asentoa voi muuttaa, saattaisi lepuutustappien asentaminen olla paikallaan. Voi tulla ikävä muuten niitä astinlautoja.

Pidän Karin vanhasta pyörästä. Siinä on jotain menneiden aikojen tunnelmaa.
Pyörä on raskas mutta olen seurannut kuinka Kari sitä käsittelee ja minun silmääni kaikki näyttää helpolta.
Softailissa minulla on ollut lieviä vaikeuksia kyydissä istumisessa, jotka ilmeisesti poistuisivat Bobissa, koska siinä saisi istua lähempänä kuljettajaa. Se olisi selkeä plussa.

Karin pyörän ääni on minusta myöskin muhkea ja ihmettelenkin minkälainen ääni tässä Street Bobissa mahtaa olla ?
Entäs tämä ruiskutus systeemi ? Ymmärsin jotenkin, että Kari vastusti sitä.

Bobissa on kuulema surkeat takajouset (pitääkö paikkansa?)  silloin kun on kaksi pyörän päällä ei ehkä vuoristoisilla mutkateillä ole kovin kivaa.
Minä en nyt niin hirveästi paina mutta jos takana istuu minua parikymmentä kiloa isompi ihminen saattaa haittoja ilmetä.
Olen myös kuullut, että näiden uusien pyörien moottorit ovat ns. kertakäyttömoottoreita. Eli kun ne hajoaa niitä ei voi korjata ?
Mielestäni silloin on vanhassa vara parempi jos sitä voi aina uudelleen ja uudelleen fiksata, kuten Karin nykyistä pyörää.
Dynassa on  muoviosia joista väitetään koituvan ongelmia. Olikohan se nyt niin, että moottorin kiinnityskumi lämmetessään pehmenee ja aiheuttaa tärinää. Joku viisaampi voi selittää.
Mitä sitten  ”Rottapyöriin” tulee rakastan niitä erikoisesti.
Olisihan minulla vielä yksi ihastuksen kohde Bobin lisäksi, Night Rod. Jospa kävisit vielä koe ajamassa se ennen lopullista päätöstä.

Älä tee kompromisseja. Ota aina sitä mitä todella haluat.
återvinn Ivanka, spara naturen

Poissa Kari

• Founding Member
  • Hero Member
    • VIP
« Vastaus #10 : Joulukuu 11, 2007, 23:58:56 »
V-ROD tai edes NIGHT-ROD ei ainakaan minun laskuopin mukaan ole edes "Harrikoita" ...sorry Jani, I'm more "Old Schooler"  ;) ...tällä hetkellä, siis ainakin toistaiseksi, pointseja enemmän vanhan kunnon Fätärini pussissa!  ;D
-- Mark Twain

Poissa blues

• alumiiniputken kuljettaja
  • Costarider
  • Hero Member
« Vastaus #11 : Joulukuu 12, 2007, 10:30:51 »
Mina jutustelin iltapaivan paikallisen HD huollon kanssa. Heidan mielestaan ei ole EVO koneen voittanutta. Ilmoittivat mielipiteenaan etta jos vaihdat FatBoyn than uuteen FatBobiin sun taytyisi saada tasku tayteen valirahaa... Eli pitavat tata 10 vuotiasta Fataria parempana ajopyorana. Niinkuin taatusti onkin. Jos ajelet nykyisella seuraavat 7 onnellista vuotta niin arvo ei ole muuttunut mihinkaan, jos ei sitten hiukka ylospain. Nama Dynat ovat taatusti hienoja peleja mutta tuntuuvat nama aussitkin olevan hiukan vanhoillisia. En minakaan vaihtaisi, ei silla. Kysyppa FatBoy Harrilta jos olisi viela niita ameriikan tuliaisia saatavana (Springer)....
"Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming loudly----WOW----What a ride!"