Homma saattaa pikkuhiljaa elää ja muuttua, mutta periaatteet ovat perinteisesti olleet:
- nopeusmerkit ovat lähinnä suosituksia
- yksisuuntainen tarkoittaa yksisuuntaista pääasiassa vain sellaisille ulkomaalaisille, jotka eivät vielä tunne täkäläistä liikennekäytäntöä
- pysäköintipaikka varsinkin motolle on siellä, missä on tilaa ja autotkin voi pysähtyä minne vain, jos laittavat hätävilkut päälle. Jos joku haluaa pois estettyäsi pääsyn, kyllä töötti ilmoittaa siirtotarpeesta
- turvallisuuden vuoksi kaistat pitää ymmärtää vain viivoina kauduilla; kaikki ajaa kuitenkin risteyksen niillä ajolinjoilla kuin haluaa ja muut joustaa tarpeen mukaan - itse pidän tätä parempana kuin Suomen jäykkää 'tämä on mun kaista ja mun etuoikeus' menettelyä
- muutamien kaupunkien pysäköintisakkojärjestelmä on loistava. Mm. Fuengirolassa selviää 3€:lla, jos on 'unohtanut' maksaa maskullisella paikalla kunhan laittaa maksun vuorokauden sisällä eteenpäin!
- nykyisin puhutaan paljon automaattitutkista ja sakotuksesta, mutta onko kukaan veljistä saanut sakkoa näin?